En gyllene avbild


Jag ska inte ta så många bilder, jag har på senaste tiden liksom lärt att om jag inte fotograferar, då kommer orden istället, orden träder in och det är de jag får använda om jag lägger ner att försöka fånga alla ögonblick via foto .

Strax efter judiska kvarteren i Krakow- en stor kyrka. Är den katolsk? tänker jag emedan jag fascineras över den stora gyllene avbilden av Jesus utanför kyrkan, Jag stannar och tittar, han är där innanför gallret. Jag tar faktiskt en bild, kanske lägger jag upp den här på bloggen sen. Just då tänker jag- jag tror aldrig att jag sett en inburad gyllene Jesus så här, men å andra sidan, har jag inte sett otroligt lite?

Min mormor var religiös, hennes tro förstärktes när hon fängslades.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu är vi hemma hos släkten

Jag vandrar med min syster, vi vandrar över Auschwitz Birkenau

En gyllene ängel