In i det polska

Nu går jag iallafall omkring här, vår underbara guide tar oss till stadskärnorna

Krakow och Poznan,

blomstrande kultur, okej en del är nedstängt men ändå

jag kan ju se på byggnaderna

kyrkorna, katedralerna

hotellen

det små butikerna

maten

dukningen

omsorgen i de vackra detaljerna

kvinnorna vackra, så stylish med sitt smink och fix, eller de vill lyfta fram sin kvinnlighet,

polska bling bling, mer av det

och bemötandet, lite så där snabbt, vänligt, men rappt, något lagom ointresserat kanske, skönt?

vi behöver ju inte förstå så noga, JAG förstår inte ett ord, befriande att inte förstå?

i kombination med - varför förstår jag inte ett ord!

och

åh, varför har jag väntat så länge med Polen, med DETTA Polen



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu är vi hemma hos släkten

Jag vandrar med min syster, vi vandrar över Auschwitz Birkenau

En gyllene ängel